رابطه هیولای قندهار و سردار مستطیل
فرامرز دادرس فرامرز دادرس


 
 
هیولای قند هار، لقب پهپاد، یا هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی است که هفته پیش مانند کبوتر جلد در خاک ایران فرود آمد. پهپاد، کوتاه شده ″ پرنده هدایت پذیر از دور ″ است. سردار مستطیل، هیولای هدایت پذیر از بیت رهبری است و لقب سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروز آبادی، رئیس ستاد کل  نیرو های مسلح جمهوری اسلامی می باشد.
در دوران جنگ سرد، رسم بود، اگر یک هواپیمای پیشرفته آمریکایی یا  شوروی در یکی از این کشور ها و یا در یک کشور سومی سقوط می کرد، هیچ یک از این کشور ها تا جایی که می توانستند این ماجرا را آشکار نمی کردند تا بتوانند با معاملات پشت پرده مسئله را حل کنند، مانند ماجرای سقوط هواپیمای جاسوسی (U2) آمریکا در شوروی در سال (1960) میلادی یکی از نمونه ها است.
ماجرای سقوط یا به زمین نشاندن پهپاد آمریکایی در خاک ایران، همراه با  یک ماکت در برابر دوربین رسانه ها، در حالی که دو تن از سرداران سپاه و ارتش به دور آن می چرخیدند و زیارت نامه حضرت جعفر طیار! را می خواندند خالی از لطف نبود. البته برخی از همه فن حریف های ایرانی مقیم خارج، که کارشناس همه چیز هستند، با کشف خود، شق القمر کردند و ماکت بودن هواپیمای آمریکایی را کشف کردند، البته توجه نکردند که پاسدارها هم بالاخره پس از چند سال یک چیزی هایی یاد گرفته اند و شاید هم فیلم های مرحوم سرکار استوار و صمد ننه آقا را دیده اند و به قول سرکار استوار یک پولیتیک زدند و هواپیمای اصلی آمریکا را در گاراژ سپاه پارک کردند و برای اینکه کوماندو های آمریکایی مانند دفعه پیش که در طبس اتفاق افتاد، هوس دزدی به سرشان نزند، چند تا دزد گیر هم به آن وصل کرده اند، و برادران صافکار و تعمیر کار سپاه هم یک ماکت قشنگ از روی پهپاد آمریکایی ساختند و مثل شاخ شمشاد گذاشتند جلوی دوربین تلویزیون ها، تا سر اپوزیسیون خارج از کشور و زورنامه! نویسان آن را گرم کنند. 
چند روزی نگذشت که آقای اوباما، رئیس جمهور آمریکا، از جمهوری اسلامی ایران در خواست کرد که پهپاد آمریکایی را پس دهد. معمولا این کار یک رئیس جمهور نیست، آن هم رئیس جمهور کشوری چون آمریکا، بلکه در این گونه  پیش آمد ها، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این کار را انجام می دهد نه رئیس جمهور یک ابر قدرت، که پهپادش کم باد و پنچر شده است.
جمهوری اسلامی هم شانه هایش را بالا انداخت و گفت نچ! یعنی به سادگی پس نمی دهیم، تازه شروع کرد به بازار گرمی و گفت که چین و روسیه نوبت گرفته اند تا با این پرنده بی شاخ و دم ملاقات کنند. آمریکا یی ها هم نشستند و فکر بکری کردند و پیش خودشان گفتند که باید در برابر جمهوری اسلامی، یک عمل مقابله به مثل انجام داد که در سطح و هم وزن هیولای قندهار باشد و تصمیم به تحریم سردار فیروز آبادی که شباهت وزنی  با هیولای قند هار دارد گرفتند.
هیولای قندهار، یا همان پهپاد آمریکایی، نزدیک به پانصد کیلو گرم وزن دارد و تقریباً با وزن سردار سرلشکر بسیجی دکتر دامپزشک  سید حسن فیروز آبادی برابر است. فیروز آبادی هم سرنوشتی مانند هیولای قندهار دارد و به دلیل نقص فنی، بخوانید سنگینی وزن! تاکنون چندین بار باعث خرابی آسانسور ستاد کل فرماندهی شده است و در یکی از نقص فنی ها سکته کرده و دست راستش آسیب دیده است،  از آن پس دست راستش بالا رفته و به شقیقه اش چسبیده و پایین نمی آید،تقریباً مثل بال ماکت پهپاد شده که با نوار چسب چسبانده بودند تا واقعی جلوه کند. فیروز آبادی هم ادای احترام نظامی را  در می آورد و در همه عکس ها رسمی و غیر رسمی دستش بالا است، همه می دانند که فیروز آبادی به دلیل جثه هیولا گونه اش به سردار مستطیل معروف است و در عمرش سربازی هم خدمت نکرده و یک شبه به امر سید علی به سرداری رسیده است.


December 16th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی